Rodina a zdraví

Praktické tipy, jak obelstít viry či jak se vyhnout jarní únavě a jarnímu nachlazení

V nepříjemném a náročném covidovém období plném virů stojí za to dát na rady odborníků, abyste se ochránili před bolestmi, kašlem a vysokými teplotami. Je dobré dodržovat určitá pravidla, která ochrání nejen vás samotné, ale především ty, jejichž imunita na tom není zrovna nejlépe.

Mám pro vás několik jednoduchých tipů, jak můžete k takové ochraně sebe a svého blízkého okolí přispět, jak se můžete vyhnout nezbytné návštěvě lékaře, ba dokonce zabránit svému pobytu v nemocnici. Nečekejte nic převratného! Jde to velmi jednoduše.

Větrejte

Virům se velmi dobře daří v suchých místnostech. A právě přetopené byty jsou živnou půdou pro bakterie a viry. Pořiďte si proto zvlhčovač nebo jen položte misku s vodou na radiátor. Postačí však i pravidelné větrání a výměna vzduchu, který nebude mít šanci stagnovat. Dopřejete svým plicím a nosní dutině potřebnou vlhkost! Netopte příliš, raději se přioblečte. Vyhnete se tak vážnému ohrožení svého zdraví.

Zacvičte si

Fyzicky aktivní lidé mají obecně k různým onemocněním mnohem menší predispozice než peciválové. Proto si zkuste alespoň tu a tam zacvičit nebo se zúčastněte hry spojené s fyzickou aktivitu. Kromě podpory imunitního systému to zvedne i vaši náladu.

Nepodceňujte zdravou stravu

Není řeč o žádné radikální dietě! Méně složitých a těžkých jídel ale vašemu tělu určitě prospěje. Dopřejte si více ovoce a zeleniny, které obsahují velmi mnoho pro tělo potřebných vitamínů a dalších prospěšných látek.

Dopřejte si dostatek spánku

Pravidelný spánek v intervalu méně než 6 hodin denně zdvojnásobí vaše šance na onemocnění, než kdybyste spali 7 a více hodin denně. Zkuste proto uléhat do postele dříve a uvidíte, že vaše tělo vám poděkuje.

Základ zdravotního úspěchu dnešní doby

Pamatujte na ještě lepší hygienu rukou a co nejkvalitnější ochranu obličeje!

Milena

Tak to jsem já. Milena, Ta, co píše.

Související články

Back to top button